Saturday 7 June 2014

اشهد ان لا اله الا الله، واشهد ان محمد رسول الله


Buat kesekiankali,
Aku kembali menghadap Mu,
Setelah bertarung guna kekuatan sendiri,
Ternyata tidak semudah yang disangka, 
Kerana aku sebenarnya tiada daya,
Dan upaya, 
Melainkan semuanya dikembalikan kepadaMu.


Wahai Tuhan,
Engkau tahu benar diri ini,
Dosa nestapa,
Tiada langsung yang tersembunyi dari tahu Mu,
Meskipun manusia yang paling hampir denganku,
Tidaklah dia tahu apapun dari ku,
Tapi Engkau,
Maha Tahu.

Wahai Tuhan,
Engkau tahu benar aku ini,
Selalu aku ingin kembali kepadaMu,
Tiap kali itu jua aku menjauh dari Mu.

Kenapa Tuhan?
Kenapa susah benar untukku istiqamah 
menumpah setia hanya pada Mu?
Kenapa setelah kian lama,
Bertambah hari,
Bertambah ilmu, 
Tapi aku rasa makin jauh dari Mu?
Mengapa pula, 
setelah banyak dosa ku,
Tapi Engkau masih muliakan ku depan manusia?

Dan paling aku ingin bertanya pada Mu,
Kenapa....
Engkau terlalu Pemurah dan Pemaaf dan berlembut,
dengan hamba Mu ini..?

Engkau Tahu, 
Tapi sifat Pemaaf, Pengampun Mu terlau besar,
Sehingga seolah-olah, Engkau tidak tahu kesalahan diriku.

Rasanya aku sudah mengerti bahawa,

Tiadalah Tuhan Melainkan Allah. 
Dan Muhammad SWT adalah Pesuruh Allah.



No comments: