Monday 4 October 2010

Doa Senjata Mukmin

Firman ALlah Ta'ala yang bermaksud;
“ berdo’alah kepada-Ku, niscaya akan Kuperkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah-Ku(berdo’a kepada-Ku) akan masuk neraka jahanam dalam keadaan hina dina.” 
(QS: Gafir:60).


"Baiklah, kalau macam tu saya setuju." Balas saya.

Dia mengangguk sambil tersenyum (semacam sinis). Meskipun menyanggupi perjanjian itu, namun pada dasarnya ia adalah perjanjian yang berat sebelah dan merugikan saya. Oleh itu saya berkeadaan paksa-rela.

Sebelum meninggalkan kedai tersebut, saya sempat berkata kepada non-muslim tersebut,

"kamu ingat baik-baik, saya akan berdoa kalau kamu tipu. Dalam agama saya, doa orang yang dianiaya teramat makbul permintaanya." Kata saya sambil menjeling kepadanya.

Dia tergagap seketika, cuba melafazkan sesuatu.

"Baiklah-baiklah.. Sebenarnya cara(perjanjian) ini tidak ada sebenarnya. Saya tipu kamu."

                Jangan ingat kamu hebat, saya ada Tuhan untuk saya berdoa kepadaNya. Pernah ada satu pihak meminta Tuan Guru untuk menarik balik doanya.. Bagaimana tu????

 

No comments: